IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 19:57

Wszyscy wiemy na jakiej zasadzie działa regeneracja. Gdy jesteś poza walką regenerujesz X MM/post. Jednak jest tutaj pewna nieścisłość. Jeśli gracz wykorzystuje MM do przemieszczania się po lokacji to nie jest liczone to jako bycie w walce, zatem regeneruje sobie MM podczas używania umiejętności. A teraz troszkę matematyki. Załóżmy, że zaklęcie dające latanie kosztuje 500 MM jednorazowo by aktywować je na 3 tury, a potem za każdą turę dopłacamy 500 MM. W pierwszej turze zużywane jest 500 MM na start, ale na dwie kolejne regeneruje owy mag po 500 MM od tury, co daje razem +1000 zregenerowanego MM. W następnej turze ze zregenerowanego MM czyli 500 opłaca koszt przedłużenia czaru, czyli nadal zostaje mu 1000 zregenerowanego MM. Różnica pozornie nie jest duża, jednak weźmy teraz pod uwagę pewne sytuacje. Załóżmy, że ściga się dwóch magów i obaj mają zabić na końcu jakiegoś bossa. Robią to na czas i kto szybciej to zrobi, ten zgarnie nagrodę. Jeden z nich ma wcześniej wspomniany lot, a drugi go nie posiada. Wiadomo, że ten drugi dotrze na metę o wiele później niż pierwszy, przy czym ten posiadający lot zregeneruje sobie MM do pełna przez cały czas używania umiejętności. Nie odczuje najmniejszego jego spadku przed starciem z bossem. Pytam czy jest to wtedy sprawiedliwe, że mag może użyć techniki i zdobyć ogromną przewagę praktycznie za brak kosztu? Na logikę rzecz ujmując sprawa powinna mieć się tak samo jak z regeneracją MM podczas walki. Używasz MM by podtrzymać zaklęcie to nie powinno się ono regenerować. Bardziej realny przykład? Proszę bardzo. Niech ktokolwiek weźmie 30 kilogramowy hantel i podnosi go z równym tempem przez godzinę. Nie odpoczniecie, a stracicie sporo sił (no i może dopakujecie bica przy okazji). Sedno problemu jest taki, że mag używający techniki do przemieszczania się powinien liczyć się z tym, że będzie zmęczony po tym. Powinien podjąć ryzyko, a nie dostać gołą przewagę nad kimś tylko dlatego że system posiada lukę która paradoksalnie wyklucza identyczną sytuację w walce. Daje to bardziej strategiczne podejście do kwestii walki oraz wykonywania misji tudzież translokacji podczas niej.

Pomysł jest taki: Niech wykorzystywanie MM poza walką liczy się również jako ten sam stan, który już istnieje w systemie. Jeśli mag używa czegoś co trwa 3 tury, to przez te 3 tury nie regeneruje się jego MM.
Powrót do góry Go down
Kolt


Kolt
Sabertooth


Tytuł : Ulubiona para (nieoficjalna)
Liczba postów : 177
Dołączył/a : 10/08/2015
Skąd : Ranczo na wschód od Doliny Matza.

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 20:08

Logiczne.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1099-kolt-w-trakcie#10344
[MG] Ariyamna


[MG] Ariyamna
Mistrz Gry


Liczba postów : 1643
Dołączył/a : 10/11/2014

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 20:27

Zacznę i skończę temat jednym stwierdzeniem:
MG może decydować o tym, czy gracz może za daną akcję zregenerować MM. Jeśli uważa, że taka akcja może wpłynąć na późniejszy stan walki lub tego wymagają okoliczności - ma prawo do tego. Jeśli zaś uważa, że pomimo takiego zagrania, tj. możliwości poruszania się, gracz może nie dać rady w następnej walce bez regeneracji magii, może mu napisać, że jego MM się regeneruje.

Tyle ode mnie.
Powrót do góry Go down
Gość


avatar



Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 20:33

Jeśli dobrze zrozumiałem. Jeśli ktoś posiada czar, który trwa 2/3 tury. Co jak co koszt jest nie duży załóżmy bo tylko 300MM. Teraz dla przykladu. Używając tego czaru podczas ostatniej tury walki z przeciwnikiem w której np go pokonuje, muszę czekać pozostałe 2 tury na jakąkolwiek regeneracje MM? To nie ma najmniejszego sensu bo z końcem np walki MG powinien sam stwierdzić, że czar nie przyniesie profitu w przyszłych postach i regeneracja jest jak najbardziej na miejscu. Jeśli nie to zmniejszyć z 500 do 300? Czar działa zużywa MM, więc 60% regeneracji to też nie najgorsza opcja.
Powrót do góry Go down
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 20:44

Ero ale jak kończysz walkę to zwykle kończysz używać swoich czarów, a tu chodzi o podtrzymywanie działania. Jeśli wyłączysz dany po walce to spokojnie powinieneś móc "odpocząć". Co nie zmienia faktu, że tego nie ma opisanego w systemie Ari i gracz może to MG wytknąć. Poza tym gracz powoła się, że podczas wyścigu chociażby nie jest w walce, bo nie jest to również określone. A przecież nie można wprowadzać czegoś co nie jest opisane prawda? Liczby podane to tylko przykład by się łatwo liczyło. W końcu regen maga podstawowego to 500/post. Założyłem górną granicę kosztu takiego zaklęcia by pokazać że osoba używając go wychodzi na plus wedle opisu systemowego.
Powrót do góry Go down
Gość


avatar



Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 20:52

W ten sposób. Na zwykły chłopski rozum lot, który podajesz w przykładzie jest (pozwólcie, że użyje swoich słów by było łatwiej opisać) akcją odegraną dzięki MM. Czyli jeśli
Postać A ściga się z postacią B. Postać A używa lotu trwającego 3 tury za 700MM (3000-700MM=2300), Postać B biegnie bez użycia magii.
1 Tura A- 2300MM leci. | B- 3000 biegnie.
2 Tura A- 2300MM jest u celu. | B- 3000 biegnie.
3 Tura A- 2300MM jest u celu, ale jest boss i walka czyli brak regeneracji. | B- 3000 jest u celu i zaczyna rowniez walke z bossem nie potrzebuje regeneracji.

tak to ma byc? moze mam jakies problemy i nie dokonca to lapie bez rozpisania.
Powrót do góry Go down
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 21:01

Z grubsza tak. Chyba, że ten co leciał zdecyduje się poczekać na regenerację co wyrówna dystans. Nikt nigdy nie sprecyzował ile akcja postu trwa, bo na pewno nie w parę sekund zregasz sobie 500 MM. Gość jest tam szybciej i może zaryzykować szybszą walkę z bossem.
Powrót do góry Go down
Gość


avatar



Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 21:04

Ja tu pewnej rzeczy nie łapie cały czas, albo zgubiłem wątek. Cały czas trzymamy się tego, że chodzi o wyścig do bossa. Co za tym idzie, kto pierwszy go pokona dostaje nagrodę. Gdzie i po co (po regeneracje ._.)ma postać A czekać? Aż postać B mu sprzątnie bossa z przed nosa? Lot w tym wyścigu to strzał w kolano w postaci spalenia MM, lepsze było by unieruchomienie postaci B tańszym kosztem :v

Myślę, że aktualny system jest ok i to MG decyduje możliwej regeneracji i o ilości uzupełnianej MM.
Powrót do góry Go down
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime02.10.15 21:17

Dlatego napominam by w opisie umieścić taką klauzulę, bo tego nie ma nigdzie napisanego.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Empty
PisanieTemat: Re: Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM   Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Propozycja zmiany odnośnie regeneracji MM
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mała propozycja od Tygryska...
» Propozycja: Przygoda fabularna
» Zmiany w layoucie... i nie tylko!
» Super ważna propozycja - Event lub coś innego.
» Zakończenie Bankietu oraz zmiany na forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Fairy Tail New Generation :: Archiwum starego FTNG :: Hyde Park :: Archiwum :: Pomysły, pytania i problemy-
RadioAoi.plHalo PBFPBF ToplistaPropozycja zmiany odnośnie regeneracji MM Eca5e1iI love PBFPBF Toplista~**~.: ANIME TOP100 :.Najlepsze strony o Anime i Mandze w necie