|
| | Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta | |
| |
Czy chcesz, aby karty magii były chowane za pomocą znacznika Hide? | Tak | | 59% | [ 17 ] | Nie | | 28% | [ 8 ] | Nie mam zdania | | 13% | [ 4 ] |
| Wszystkich Głosów : 29 | | |
| Autor | Wiadomość |
---|
[MG] Ariyamna
Liczba postów : 1643 Dołączył/a : 10/11/2014
| Temat: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 19:51 | |
| Wszystko proste, pytanie takie samo. Wklejam również poniżej wszystko, co wypisali gracze w propozycjach odnośnie funkcjonowania forum ( Na tej stronie), a przynajmniej najważniejsze punkty. Chciałabym po prostu (oczywiście w imieniu administracji) wiedzieć, co o tym gracze sądzą. Zapraszam do dyskusji oraz głosowania w ankiecie. Minusy i plusy (od Norie)- Spoiler:
- MG niezależnie czy próbni czy na pełen etat mogą mieć dostęp do tych danych, a co za tym idzie wykorzystać je do swoich celów. Nawet jeśli ktoś jest próbny to w tydzień może sobie zrobić listę większości technik i wykorzystać to w jakiś sposób (chociażby planując na kogo zapolować postacią itp.). Do tych danych w ten sposób każdy mógłby uzyskać dostęp, założyć sobie chociażby stronkę z bazą zaklęć jakie kto ma i udostępniać osobom które uzna za stosowne. - Nowi gracze nie mogą sprawdzić co się powtarza i koniec końców mogą stworzyć dokładnie taką samą magię jak ktoś inny ma co przy spotkaniu dwóch postaci z identyczną magią o innych inkantacjach czy ruchach mogłoby dosyć głupio wyglądać (w końcu magowie w FT mieli od cholery i więcej rodzajów magii). - Brak hide wzbudziłby nieco więcej zaufania graczy chociażby z tego powodu, że widać jak zostało ograniczone zaklęcie i czy zwyczajnie ktoś nie dostał mniejszych nerfów "po znajomości". Również pozwala to ocenić jak mniej więcej wyglądają zaklęcia silne, średnie itp oraz czy balans został zachowany. - Zawsze się da naciągnąć próby uników powołując się na instynkt samozachowawczy postaci, a co więcej podczas starć można tak manewrować że nie zarzuci się osobie tego że podejrzała sobie kartę danej osoby ani, że zachowuje się niefabularnie. + (jedyny jaki widzę) to jako takie zachowanie klimatu, ale można go zastąpić zwyczajnie odgrywaniem postaci i pilnowaniem tego. Zdecydowanie jest negowany przez minus 1. Plusy i minusy (Hot Masterchef)- Spoiler:
+ odróżnienie ftng od przynajmniej jednego potencjalnego konkurenta + podobnie jak w mandze jak i w życiu, nie wiesz, co cię spotka. To jest właśnie superplus hida. Nie ma megaczytania KP / KM przed walką i wiedzy o tym, jak walczy przeciwnik. "Aha, jego strategia to zabijać kontratakiem każdego kto zaatakuje go wręcz. Uf, to będę walczyć na dystans i unikać bliskich starć". Z hidem to nie przejdzie. Nie przejdzie tez wyeliminowanie medyka w pierwszej kolejności czy ominięcie blokera, bo się kp przeczytało i zna się czyjąś rolę w drużynie. - Np, mój mag odbicia, już żadnego zaklęcia gracza nie odbije, jak ktoś sobie przeczyta, o co w tym chodzi, jakie są limity, przerwy między rzucaniem zaklęć i tak dalej. Nie wiesz tego, jest ryzyko, jest zabawa. A gdy wiesz jakie jest KP, napiszesz post specjalnie tak, by GP nie miała szans na uniknięcie obrażeń. Zwłaszcza iluzjoniści czy inni oszuści, jak moja GP, nie mają szans gdy ktoś przeczyta ich zaklęcia. Inne (Tsumi)- Spoiler:
- MG próbni czy nie wybierani są przez administrację. I nie wybieramy byle kogo, a tylko ludzi, którzy wzbudzają nasze zaufanie i/lub znamy ich. - Co się zaś tyczy możliwości ujawnienia komuś postronnemu danych z działu KM to jeżeli którykolwiek z MG byłby na tyle głupi to uwierzcie mi, że strata stanowiska (która nastąpiła by automatycznie) byłaby niczym w porównaniu z tym co jeszcze bym wymyślił by mu uprzykrzyć życie.
- Z drugim punktem się nie zgodzę. Każdy może przejrzeć listę magii i zobaczyć jakimi magiami posługuję się gracze oraz NPC. Nawet w mandze i anime magowie o tej samej magii różnie z niej korzystali (Jura i Hoteye - magia ziemi). - Co więcej zamiast przynosić korzyści, bo wiemy co kto ma i wiemy jak tworzyć to zabijalibyśmy kreatywność. Skoro on ma takie coś to ja też sobie wezmę zamiast wymyślić własny styl walki. Teraz mamy kilka osób o tej samej magii i różnych zaklęciach co jest fajne, bo ich ewentualny pojedynek będzie naprawdę różny.
- Jeżeli ktoś nie wierzy, że wszystkich traktujemy równo to trudno. Tego zmienić się nie da. Jednak gra na forum, przynajmniej tak mi się wydaje, właśnie na zaufaniu do MG, administracji i innych graczy (że będą odpisywać) się opiera. - A jak to kogoś nie przekonuje to uznajmy, że ja nikogo nie lubię i każdego traktuję równo niesprawiedliwie.
- Jak ujawnimy karty graczy to już nawet nie trzeba będzie udawać. Teraz czepiać można się jedynie walk z MG czy administracją, że nie grają fair, potem każda walka będzie wzbudzała wątpliwości.
|
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 19:58 | |
| 1. Do Tsumiego - Lista Magii nie wyjaśnia wiele, gdy widzimy nazwę jak Azure Bringer, czy White Destructive Banana (drugą zmyśliłem, ale przykład).
2. Jest zakaz wyjawiania info w hide. Ktoś to zrobi, to mu adminy zrobią z tyłka zimę baroku.
A teraz co myślę ja.
Dla mnie Hide nie ma żadnych wad. Żadnych, powtarzam. Balans i zaufanie, to już kwestia administracji. Ja tam wierzę, że jeśli dostrzegą nierówność, to ją poprawią. Pomagają w tym próbni i nie tylko MG, którzy mogą dostrzec nierówności podczas mgowania.
Co więcej ukręca łeb większości metagejmerów, których nienawidzę. Jeśli mam takie życzenie, mogę odgrywać postać mówiącą, że ma magię ognia, chociaż tak naprawdę używa cienia i praktycznie mam pewność, że nikt celowo lub nie nie złamie odgrywania postaci, bo rzeczywiście nie wie czym moja postać dysponuje. Jedyne informacje o mnie to te, które wyjawię sam. To by był jedyny plus Hideów.
Co do porównania nowych graczy z obecnymi, po coś chyba są przykładowe KM, prawda? Osobiście mógłbym zaproponować, by KM graczy nieaktywnych, postaci zabitych lub porzuconych były dodawane ujawnione do działu z KM przykładową, to ludzie by mieli więcej przykładów co wolno, a czego nie.
A jak ktoś nie ufa administracji, to cóż, ma problem? Admini, którzy są niegodni zaufania, będą dalej zaufania niegodni z ujawnionymi KM.
Więc zdaniem Pixela:
1. Zero minusów 2. Jeden malutki plus.
Wychodzi na plus. Nie przeszkadza, a może pomóc. Niech zostanie. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 21:30 | |
| A moim zdaniem was porąbało z tym pytaniem. Po jakiego uja-zbója ktoś się rejestruje na forum hide skoro mu ten system nie pasi? Może zmieńmy jeszcze od razu system umiejętności, misji, gildii, zdobywania czarów, zdobywania wyższych poziomów i w ogóle wszystko?
NIe łapie, to tak jakby ktoś się zarejestrował i napisał post "nie pasi mi wasz system umiejętności, niech będzie tak jak wszędzie, 100 umek i wybieram sobie ile chce i jak chce bez ograniczeń za expa". Rany, to chyba ktoś się zarejestrował w miejscu, które mu nie dogodzi, a nawet kobieta lekkich obyczajów nie da rady zaspokoić wszystkich.
Jeśli ten temat przejdzi i będzie odhajdowanie, to automatycznie każdy powinien dostać prawo zmiany całej karty magii. Cały koncept oszukiwania i "tracenia przez wroga many" na Lodowatej Księżniczce szlak trafi. Zaczną się też niesamowite spory "a czemu RD może swoim spelem siulu-dupulu ja też chce, tylko nikt nie zwróci uwagi że siuludupulu ma 3 wady i 7 ograniczeń, ludzie będą tylko skupiać się na powerze i na tym że coś jest nie ok.
Pixel i bez hida zmienia zasady działania zaklęć bo coś mu się nie podoba, choć prawa nie ma. Chciał za mój pasyw na Shao pobierać mane bo niby jest za dobry. Za przeproszeniem - ku*wa! Od ustalania zaklęć jest administracja, a nie że mi ma mistrz bawić się w Ceasara i wprowadzać swoje widzi mi sie, bym robił combo czarów za 2/3 many i odbierał nim rwogowi mniej życia niż ktoś inny hitem za 100.
Ta zmiana zniszczy forum. Po pierwsze, od strony chaosu graczy. Po drugie, od strony jej nielicznej, bardzo fajnej, wyjątkowości.
Po trzecie pbf to nie prostytutka która zadowoli wszystkich. U chwalebnej konkurencji toczył się spór z kolei dlaczego tam każdy może czytać KM magów i jakie to niesprawiedliwe, zwłaszcza w PVP. I ja byłem jedną z osób jaka chciała tam takiej (mocnej jak na tamten system) zmiany. Nie dogodzisz wszystkim. Jak komuś system tego forum nie pasuje to nie wiem po co się rejestrował.
Poproszę o ostrzeżenie, reprymende, ban na SB 24h, czy co tam powinienem dostać. |
| | | [MG] Ariyamna
Liczba postów : 1643 Dołączył/a : 10/11/2014
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 21:33 | |
| - Cytat :
- A moim zdaniem was porąbało z tym pytaniem. Po jakiego uja-zbója ktoś się rejestruje na forum hide skoro mu ten system nie pasi? Może zmieńmy jeszcze od razu system umiejętności, misji, gildii, zdobywania czarów, zdobywania wyższych poziomów i w ogóle wszystko?
Ankieta ma jedynie na celu poznanie zdania graczy na ten temat. Jak widać po głosach - obecnie większość jest na "nie". I tylko dlatego właśnie została założona. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 21:37 | |
| Tylko że zarejestrowałem się na forum z systemem hide i z regeneracją many. Odbierz pierwsze, a GP trafi do kosza. Odbierz drugie, a RD będzie do niczego. Napisałem postacie pod ten system i nie fer będzie, kiedy odwróci się o 360 stopni. Prosty przykład - Tora na jedną sztuczkę w walce PVP dał się zrobić w konia, dzięki czemu prawie wygrałem. Do drugiej sztuczki, gdzie bym go ponownie wyrolował na mane i obrażenia, brakło dosłownie 1dnego postu czekania. Takie starcie nie byłoby możliwe, gdyby wcześniej przeczytał moje KM: Walka na Arenie: Mag Odbicia vs Mag Ziemi |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 21:45 | |
| RD, gdybym ja sędziował Twoją walkę, a on użyłby wiedzy, którą ma jako gracz, ale jego postać jej nie ma, to bym go sieknął przypadkowym asteroidem, który chirurgicznie by mu usunął jaja. Na początek. Ja też uważam, że hide w tym pomaga, bo metagejmerów nie jest mało, ale nie zakładaj, że każdy od razu pobiegnie używać wiedzy gracza. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 21:53 | |
| Wystarczy że dostosuje się do ograniczenia związanego z przerwami między rzucaniem zaklęć, jeśli ktoś ma takie ograniczenie. "aha, użył defensywy teraz, to przez następne posty mogę go nawalać spokojnie bez obaw". W treści posta tego nie widać. Zresztą jeśli tobie z hidem w co drugim zaklęciu nie odpowiada to jak ktoś inny wycenił balans w magii i jej zaklęciach, to się boję pomyśleć jaki burdel byłby po publicznym odhajdowaniu. Edit: Zresztą na RD też, od razu wiedziałbyś, kiedy robić unik, bo postać nie ma szans np zablokować ciosu, choć RD atakuje tylko palcem przeciwnika w zbroi. I w poście nie widać czy postać unika, bo tak chce, czy bo przeczytała KM. I nie wierze w bajki. 100% graczy z którymi będę walczyć, przeczyta. Może nie każdemu będzie się chciało zrozumieć o co w zaklęciach chodzi, ale zerknie każdy. - Cytat :
- Co do porównania nowych graczy z obecnymi, po coś chyba są przykładowe KM, prawda? Osobiście mógłbym zaproponować, by KM graczy nieaktywnych, postaci zabitych lub porzuconych były dodawane ujawnione do działu z KM przykładową, to ludzie by mieli więcej przykładów co wolno, a czego nie.
To jest fajny pomysł |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 29.05.15 22:33 | |
| Moje rozwiązanie / propozycjaZmienić przymus hide na "prawo do hide". Jeśli ty graczu nie chcesz, by ktoś twoje KM czytał, masz prawo je ukryć. Jeśli nie przeszkadza ci zaglądanie innych w KM, to nie musisz ukrywać. Proste. Przez pół roku licz, ilu z graczy faktycznie ukryło swoje KM (czyli uznało, że plusów z ukrycia jest więcej) a ilu stwierdziło, że pozostawi otwarte. Będziesz mieć lepsze dane, niż słowne deklatracje. Za pół roku po zebraniu obiektywnych danych, zwłaszcza dotyczących tego co częściej wybierają nowe KP, podejmiesz decyzje co do ogółu, czy mają hajdować, czy nie. Lub zostawisz wolność wyboru. PS: Piszę w osobnym poście, aby oddzielić debatę od pomysłu. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 01.06.15 22:41 | |
| Wiem że rzadko tu wpadam i inne takie, ale jak tak sobie ukradkiem zerkłem to chciałbym tylko coś od siebie dodać: Prawo do hide? Naprawdę? Sądzicie że to cokolwiek zmieni? Przez odsłonienie KM i zdjęcie hide, raczej chodziło o zdjęcie wszystkich, bo to że ktoś sobie ukryje, a ktoś nie jest jak dla mnie bezsensowne. Jakby wszyscy widzieli swoje KM, nie byłoby żadnego problemu, bo wszyscy są czyście. Tylko MG widzą, no dobra, jakiś tam problem mały jest, ale łatwiej uniknąć metagejmingu (to się tak nazywa?). To, że możesz nie chować swojej KM byłoby nieopłacalne, bo co ci z tego że zostawisz swoją KM odkrytą, jak wszyscy inni będą się ze swoją chować? Jak ukrywać, to albo wszyscy, albo nikt. Zapytaj się RD siebie, jako gracza, czy naprawdę warto się tak odsłaniać? Wiadomo, nie wszyscy przeczytają, nie wszyscy skorzystają z możliwości poznania wrogów, ale są ludzie którym zależy na zwycięstwie za wszelką cenę. No, tyle w kwestii prawa do hide. No, to od razu się wypowiem odnośnie tej całej dyskusji (nie przeczytałem wszystkiego więc mogę coś pominąć albo powtórzyć poprzedników.) Ja osobiście jestem zwolennikiem chowania KM. Czemu? Klimat. I to powinno mówić samo za siebie. Poza tym, w kwestii MG, naprawdę nie macie się tu o nich co martwić. Wiem dobrze że nie trafia tu byle kto, więc moim zdaniem nie ma się co martwić o metagejming. Co jeszcze? Czasem magia jest skomplikowana, i to że widzisz co robi nie znaczy że znasz jej możliwości. Uwierzcie mi, psucie sobie efektu zaskoczenia poprzez czytanie ludzkich KP nie jest zabawne.
Mam nadzieję że dało się zrozumieć mój przekaz. Tyle z mojej strony. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 9:42 | |
| Warto też zauważyć, że ludzie którym niby nie pasuje hide, z jakiegoś powodu na forum się zarejestrowali i i tak grają. Więc to nie jest taka uber-motywacja, że hide jest fe, bo tak to by tych graczy nie było. Ja się nie rejestruje tam, gdzie mi się sposób grania czy rozwoju postaci nie podoba. Inni też. Także, jakoś nikt z tych, komu hide nie pasuje, jakoś nie wypowiedział się by zażarcie bronić swoich poglądów. Z kolei są gracze, którzy zarejestrowali się w tym systemie bo taki im się spodobał i oni mogą się zirytować, fochnąć lub wkurzyć, jeśli nagle system zmieni się o 180 stopi. Więc dla mnie, może i ok, propozycja miała sens, bo nie ma pomysłów dobrych czy złych, jednak postulowanie o tym, by wywrócić do góry nogami coś co działa i jest dla graczy fajne i uczynić z tego coś takiego samego jak wszędzie - to bezsens. Bo danie 50% graczy czegoś, co i tak im pasuje (skoro się zarejestrowali i grają) przy jednoczesnym odebraniu 50% graczy tego, czego nigdzie indziej by nie dostali, to strzał w kolano wg mnie, jeśli chodzi o budowanie forum. Robienie fora, które będzie takie same jak inne o FT, tylko mniejsze, to samobójstwo. PS: Bycie szarym i "takim jak wszyscy" i podążanie za tłumem to nie jest strategia na sukces - ani w wybieraniu studiów by w przyszłości znaleźć pracę, ani na rozmowie kwalifikacyjnej o pracę, ani w budowaniu atrakcyjności na randce, ani w zakładaniu firmy, ani w kreowaniu forum które ma przyciągać użytkowników. Moje rozwiązanie / propozycja
Można zrobić listę osób, które mogą ci pomóc przy wymyślaniu KM / wybieraniu umiejętności. Swoją drogą, ja robiłem to często. Cezar swojego czasu też. I nie sądze abym ani ja ani on odmówił takiej pomocy. Nowy ma wtedy więcej pewności, jeśli nie ma zaufania do administracji. Ma też więcej punktów widzenia by wybrać swój. I ten święty spokój, że jak mu 3 na 4 osoby powiedzą "to nie przejdzie na słabym, może na mocnym jak już", to ma 100% pewności, że nikt go w ciula nie robi. Albo, że np taka magia nie przejdzie - lub, co zabawne i częściej ma miejsce - że ty graczu taką magię możesz założyć, bo wcale nie jest zakazana czy jakaś superpotężna. |
| | | Zenshi
Tytuł : Portret Dragon's Howl, Najlepszy Skład Liczba postów : 345 Dołączył/a : 29/03/2015 Wiek : 32 Skąd : Z piekła
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 10:28 | |
| Aww nie chce mi się czytać waszych postów, no ale się wypowiem..
Ma być chowane, dlaczego?
Z powodów iż gracze będą to wykorzystywać, będą znali wszystkie plusy magii. Zaraz zacznie się robienie jakiś zaklęć, żeby tylko kogoś pokonać.
Ma się pasywne umiejętności, plus niektóre zaklęcia mają pasyw.
Dobra dam inny przykład.
Mam zaklęcie paraliżu, za pomocą dotyku. Chce się przywitać, lub dotknąć osobnika. No np chce go porwać. Gracz A - Przeczyta sobie moją magię, później pomyśli. Aww to pewnie pułapka, nawet nie znam tego typa. A co mi tam. BACH zaklęciem S. Gracz B - O nie skąd on wiedział że to pułapka, i tak dalej.
Zero zaskoczenie, rozgrywka zostanie strasznie zniszczona jak dla mnie. A to jest takie urozmaicenie. A jeżeli chodzi o MG, no to po prostu muszą być uczciwe osoby. Które nie wykorzystają swoich praw, sprawdzania innych KM
Co można zrobić. Jak ktoś chce, to niech odkrywa swoje KM. Każdy powinien mieć swój wybór. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 11:53 | |
| - Cytat :
- MG niezależnie czy próbni czy na pełen etat mogą mieć dostęp do tych danych, a co za tym idzie wykorzystać je do swoich celów. Nawet jeśli ktoś jest próbny to w tydzień może sobie zrobić listę większości technik i wykorzystać to w jakiś sposób (chociażby planując na kogo zapolować postacią itp.). Do tych danych w ten sposób każdy mógłby uzyskać dostęp, założyć sobie chociażby stronkę z bazą zaklęć jakie kto ma i udostępniać osobom które uzna za stosowne.
Ari i Tsumi są osobami, które na forum grają najrzadziej, bo mają zapiernicz z odpisami jako MG. Moje zaklęcie na RD "Zmiana" widział Cezar (jako MG). Załóżmy, że ma skopiowane KM aby je wykorzystać, jako iż zmiana była (wtedy) moim głównym zaklęciem. Jest tylko problem, że to zaklęcie zmieniło się w formie już z 6 razy podczas grania na forum. Nauczyłem się też innych. Nawet jeśli Cezar ma notatki o moich czarach, to ja i tak użyje zaklęcia w formie jakiej on się nie spodziewa. To jest naturalna konsekwencja tego, że co chwila możesz nauczyć się nowego spella lub upnąć stary. Minus nr 1 nie ma racji bytu co potwierdzi każda osoba, która już tu zdobyła trochę many. |
| | | Norie
Liczba postów : 344 Dołączył/a : 30/03/2015
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 13:17 | |
| Prawda jest taka, że metagejming to bullshit na PBF. Jeśli widać w poście, że ktoś korzysta z wiedzy którą ma jako gracz a nie postać (a uwierzcie to widać naprawdę, no chyba że ktoś jest ślepy albo głupi) to sieka się takiego disadvantage za niefabularność, że osobie się odechciewa. To zwyczajnie widać i tyle. Do człowieka nigdy nie można mieć 100% zaufania, bo mimo to osoba może mieć też swoje sekreciki. Nikt nie udowodni, że ktoś by zrobił tamtą listę o której była mowa. Dopóki nie wpadłby wam w łapy link (a osoba myśląca tego by nie dała od tak) nie moglibyście nic zrobić, null,0 a nawet nie moglibyście zarzucić osobie metagamingu (bo skąd macie dowody? Przecież postać nieufała innej postaci i nie wyciągnęła ręki etc etc.). Tak samo widać sytuację wspomnianą przez Raindancera. Jeśli ktoś widać, że ewidentnie "czeka" to łamie od razu zasady fabularne jeśli wraz z końcem zaklęcia od razu ruszy do ataku. To również da się ukrócić poprzez ukręcenie takiej osobie głowy przy samej dolnej części kręgosłupa. Bronisz się również, że ujawnienie karty zniszczy Ci koncepcje magii ale to za przeproszeniem kał prawda jeśli wszystko odbywa się w naturalnym fabularnym porządku. Jak kogoś będzie kusić by próbować jakiegoś powergamingu lub metagamingu to zgłaszasz to do MG i tyle, a potem patrzysz jak akcje osoby obracają się przeciwko niej. Ano i minus 1 ma rację bytu tak długo jak dana osoba ma dostęp do danych, czyli tak długo jakby jej nie złapać na gorącym uczynku. Istnieje coś takiego jak Word chociażby czy inne tego typu programy w których można sobie zapisywać dane skrupulatnie, a potem na prośbę danej osoby zwyczajnie je potajemnie ujawnić (to tak jak z prawami autorskimi. Masz dane do użytku prywatnego, ale nie możesz ich upowszechniać, bo poleci Twoja jak i głowa udostępniającego). Kwestie zaufania to grząski grunt, bo nawet jeśli osoba wydaje się w porządku i budzi zaufanie to wewnątrz może coś kombinować. Jaką masz gwarancję, że kiedy jakiś MG złapie rage na jakiegoś usera to w pogadance ze swoim znajomym który gra na forum nie sypnie na temat KM? Nie masz żadnej gwarancji, a na dodatek osoba może się z tym kryć i wykorzystywać to do swoich celów. To nie jest nawet podążanie za tłumem. To zwyczajna zasada logiki. Tak jakbyś miał podręcznik gracza do D&D albo innego RPG a nie dostał do niego opisu statystyk postaci ino randomowe cyferki które nie miałyby odniesienia. Działa to też w drugą stronę, bo kiedy KM są ujawnione nikt Ci nie zarzuci powergamingu bo masz czarno na białym co możesz a co nie. Jeśli już bawimy się w takie kompletne Hide to również MM powinno być na hide, w końcu tego też inne postacie nie powinny wiedzieć, ani tym bardziej userzy by sobie kalkulować ile przeciwnikowi zostało many i jak długo muszą się utrzymać by wziąć go na przetrzymanie. Ale wtedy również i karty postaci powinny pójść na hide bo mają w sobie informacje o pasywkach, a to również będzie można wykorzystać. Jak również fobie postaci, jej historia, itp. To wszystko można wykorzystać w mniej lub bardziej sposób podchodzacy pod metagaming. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 13:45 | |
| - Cytat :
- To również da się ukrócić poprzez ukręcenie takiej osobie głowy przy samej dolnej części kręgosłupa
To jeśli ktoś ma zaklęcie do używania co 3 posty, to ja dostaję przymus atakowania takiej osoby non stop, bo inaczej dostanę karę od mg za to że wykorzystuję informacje o czarze przeciwnika? Coraz bardziej bezsensowne zapentlanie się. - Cytat :
-
- Cytat :
- Kwestie zaufania to grząski grunt, bo nawet jeśli osoba wydaje się w porządku i budzi zaufanie to wewnątrz może coś kombinować. Jaką masz gwarancję, że kiedy jakiś MG złapie rage na jakiegoś usera to w pogadance ze swoim znajomym który gra na forum nie sypnie na temat KM?
Taką, że
- Cytat :
- Moje zaklęcie na RD "Zmiana" widział Cezar (jako MG). Załóżmy, że ma skopiowane KM aby je wykorzystać, jako iż zmiana była (wtedy) moim głównym zaklęciem. Jest tylko problem, że to zaklęcie zmieniło się w formie już z 6 razy podczas grania na forum. Nauczyłem się też innych. Nawet jeśli Cezar ma notatki o moich czarach, to ja i tak użyje zaklęcia w formie jakiej on się nie spodziewa. To jest naturalna konsekwencja tego, że co chwila możesz nauczyć się nowego spella lub upnąć stary. Minus nr 1 nie ma racji bytu co potwierdzi każda osoba, która już tu zdobyła trochę many.
Dostęp do zaklęć non stop ma tylko Ari i Tsumi, którzy nawet za bardzo nie grają swoimi postaciami. Reszta dostaje je tylko na czas misji, KM, które szybko się zdezaktualizuje. Nie zmienia to jednak faktu, że masz tu racje, jest ryzyko i jest możliwość uzyskania sobie przewagi przez środowisko A względem środowiska B. Choć odhidowanie nie rozwiązaniem takiej sytuacji, bo to i tak może mieć miejsce jak to widziałem na jakimś innym FTSłoikMajonezu. - Cytat :
- Jeśli już bawimy się w takie kompletne Hide to również MM powinno być na hide, w końcu tego też inne postacie nie powinny wiedzieć, ani tym bardziej userzy by sobie kalkulować ile przeciwnikowi zostało many i jak długo muszą się utrzymać by wziąć go na przetrzymanie.
W sumie, to tak. - Cytat :
- Ale wtedy również i karty postaci powinny pójść na hide bo mają w sobie informacje o pasywkach, a to również będzie można wykorzystać.
Bo umki dużo zdradzają o tym, jakiego przeciwnika można się spodziewać. - Cytat :
- Jak również fobie postaci, jej historia, itp. To wszystko można wykorzystać w mniej lub bardziej sposób podchodzący pod metagaming.
A to już zbytnie zagalopowanie się moim zdaniem. ----------- In my opinion - nie ufasz, nie bawi cię hide, dostosowanie się do panujących zasad, to po co grasz? Jest masa osób które ten system sobie chwalą i z kolei za bez sens uważały by jego zmiane. Ba, straciliby urok grania na takiej samej zasadzie, jak ktoś nie widzi go w hidach. |
| | | Norie
Liczba postów : 344 Dołączył/a : 30/03/2015
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 14:17 | |
| To jeśli ktoś ma zaklęcie do używania co 3 posty, to ja dostaję przymus atakowania takiej osoby non stop, bo inaczej dostanę karę od mg za to że wykorzystuję informacje o czarze przeciwnika? Coraz bardziej bezsensowne zapentlanie się. -> mówię raczej o wyczekiwaniu, że umka działa przez 3 tury i ktoś idealnie sobie czeka te 3 tury. Jeśli coś ma podejrzanie idealne zgranie w czasie wtedy można karać. Tak samo możesz kombinować i skracać czas działania swojej umki przez wcześniejsze wyłączenie jej by przeciwnika fabularnie robić w konia, że niby masz te 3 tury a masz dwie itp. Bo umki dużo zdradzają o tym, jakiego przeciwnika można się spodziewać. -> jeśli masz szermierkę to już możesz coś z tym zrobić.
Jak również fobie postaci, jej historia, itp. To wszystko można wykorzystać w mniej lub bardziej sposób podchodzący pod metagaming. -> wykorzystaj lęki postaci w walce. MG musi również na to brać poprawkę. Jeśli trafi się przeciwnik walczący pająkami czy czymś, a ty masz arachnofobię to nie ma bata by cokolwiek Ci wychodziło w strachu.
|
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 15:00 | |
| Myślę, że to jest kwestią tego, ile wysiłku ktoś włoży w pisanie KM - czy na szybko żeby było, czy raczej spokojnie przemyśli tak, by umki i czary się uzupełniały i były dobre w różnych sytuacjach. Pomaga tu doświadczenie zdobyte na innych pbf, bo ciężko taką postać stworzyć będąc zupełnie nowym graczem.
Ja na GP mam np kombinacje 2 czarów, które użyte zaraz po sobie pozwalają (przynajmniej w teorii) uniknąć każdego ataku. Na RD mam całe combosy z czarów i mogę tam zrobić jeden potężny atak za kilka tysięcy MM. Inna osoba (chyba nie mogę podać, kto, bo złamie to regulamin) ma czar za 100MM którym zabija, co jest zgodne z systemem, bo tam pisze, że dobrze użyte i skonstruowane zaklęcie nawet na poziomie słabym, może zabić przeciwnika. Każdy może zrobić postać, jaka mu pasi. RD generuje potężny power w zamian za potężny koszt. Taka postać, każdy może taką zrobić, nic z overpower, bo balans jest. GP jest oszustem, zastawia pułapki. Bardzo trudno jest zastawić pułapkę gdy ktoś zna twoje manewry defensywne i ofensywne. Moc jest niby potężna, ale tylko wtedy, gdy narrator dobrze użyje swych zaklęć - czyli wszystko zgodnie z regulaminem i systemem.
Gracz nie oceni tak balansu, bo nie bierze pod uwagę wszystkich zmiennych. Np tego, że Meteor mojego maga magmy to naprawdę potężny spell, tylko właśnie ten rozrzut damage'a sprawia, że sytuacja do użycia zaklęcia trafi się może raz na misji, albo wcale. Coś za coś. Ale od razu się znajdzie ktoś, kto powie "hej, on ma meteor, czemu ja nie mogę mieć zaklęcia które zabije drużynę wrogów" i nie popatrzy, że ograniczenia terenowe, że koszty many, że jakieś inne ograniczenia. I zacznie się debatowanie tu i tam, czemu on może to a ja nie. Przerabiałem to.
co do kradzieży, jak pisałem, te zaklecia zmieniają się. Zresztą nikt nie broni ci co misje wysyłać nefa zmieniającego nieco to, o co chodzi w twoim zaklęciu. Ja jak napisałem, zmieniłem zasady zmiany już chyba z 6 razy, bo zaklęcie nie działało tak jak chciałem pierwotnie. Do tego dochodzą upy zaklęć i np możliwości połączenia ich w combo. To się zmienia bardzo szybko. Ty też już chyba masz możliwość nauczenia się zaklęcia albo upnięcia starego.
Czy Ari albo Tsumi sprzedaliby czyjeś KP bądź zrobili lepszą grupę? Nie sądzę, bo wszyscy wiemy, że to zabiłoby forum. Jedno i drugie nie ma tu czasu nawet za bardzo grać - widać po częstotliwości postów i odpisów mg, gdy się posiedzi dłużej. Więc dla siebie nie wykorzystają. Już jest większa szansa na to - bez obrazy - że to ja komuś sprzedam info, na czym polegają zaklęcia Ari, niż że to ona udostępni komuś zasady mojego zaklęcia. Znam jej typ magii i spelle bo graliśmy wspólnie jako gracze.
Moim zdaniem, jeśli ktoś nie ufa, to nie powinien się rejestrować. Plusów z Hidu jest dużo i zasadniczo nikt nie neguje, że takie niespodzianki z walki utrzymują klimat. Jak ktoś się boi, że będzie traktowany nie ok bo się zarejestrował pół roku po starcie forum, to jest to problem tej osoby. Tak, zepsujmy zabawę wszystkim, bo ktoś, kto pewnie za miesiąc czy dwa w ogóle nie będzie tu grać, a dziś wziął udział w ankiecie, nie ma zaufania do Ari, bo jej nie zdążył poznać.
Nota bene, czy mnie, jako reprezentanta graczy, ktoś poprosił o wysłanie swojego zaklęcia jako wzór? Nie. Też oferuje wielu osobom pomoc z KM, ale zazwyczaj dostaje odpowiedź na nie, a jeśli już jest na tak, to dotyczy ona tylko wybrania magii i zrobienia jej opisu (czyli zazwyczaj dodania ograniczeń magii, przy nie była overpower). O zaklęciach jakoś nikt nie chce gadać, bo trzyma ten klimat hide. I nikt się tam nie boi, że mu przejdzie zaklęcie słabsze, jeśli go sobie nie porówna z innymi możliwymi zaklęciami.
Dla mnie ta cała debata to robienie problemu z niczego. Jak ktoś nie wierzy w dobrą rozgrywkę, to niech lepiej nie zaczyna grać, bo gracz z takim nastawieniem jest toksyczny i tylko uprzykrzy innym życie, jak typek, co po zarejestrowaniu idzie na misje na której później nie chce odpisywać. Tak, zarejestrujmy się wszyscy i zepsujmy zabawę tym, którym forum się spodobało na tyle, że chcą grać.
Zaś jeśli chodzi o jakieś dialogi o zaklęciach na SB - to je trzeba czytać z przymrużeniem oka, tak jak przechwałki facetów o podbojach kobiet. Każdy mówiąc o swoim zaklęciu coś przemilczy i coś doda, aby wyglądać na lepszego, co ma mu dać przewagę podczas ewentualnego starcia. |
| | | Norie
Liczba postów : 344 Dołączył/a : 30/03/2015
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 15:50 | |
| Inna osoba (chyba nie mogę podać, kto, bo złamie to regulamin) ma czar za 100MM którym zabija, co jest zgodne z systemem, bo tam pisze, że dobrze użyte i skonstruowane zaklęcie nawet na poziomie słabym, może zabić przeciwnika -> pomijając fakt, że dobrze wymierzony cios w krtań również wyłącza przeciwnika z gry tak jak kilka innych kombinacji, jednak zaklęcie które może kogoś na hita zdjąć powinno mieć ogromne ograniczenia pokroju mechanizm ucieczkowy. jeśli byłby to pocisk to powinno dać się go uniknąć, jeśli byłoby to AoE to musi mieć cast time, jeśli byłaby to klątwa to również wymagany byłby cast time czy chociażby trafienie nią jeśli już bawimy się w DDkowe klimaty walk. Zresztą kiedyś było powiedziane, że MM boostuje również atrybuty a to by było dosyć głupie gdyby ktoś mający 3k MM użyłby 1 spella za 100 i zabił członka rady magicznej. Chyba, że mówimy tu o zabiciu kogoś pokroju niemagicznego bandyty bo ich to idzie ścisnąć bez magii zwykłym pociskiem energetycznym. Zresztą każda rana może być śmiertelna tak naprawdę, kwestia jak ją wymierzyć (dlatego chyba woli szermierkę by punktować przeciwnika, a nie robić z niego mielonkę jednym spellem), ale jednak przed każdą da się obronić jak również nie ma czegoś takiego jak obrona absolutna. Każda tarcza ma lukę i ślepy punkt, który można wykorzystać tak samo jak dane typy uzbrojenia przegrywają z innymi (przykładowo sztylety > miecz dwuręczny)
Wiesz jakby się uprzeć to ktoś mógłby sobie przejrzeć tematy z walkami danej osoby i mniej więcej sobie skonstruować jak dana magia mogła się rozwinąć na podstawie poprzednich danych.
Jednak ze statystyką MM można coś zrobić. Ukryć by player ją widział i mógł sobie mniej więcej sam wyliczać. Z drugiej jednak strony wtedy również bank powinien zostać ukryty by MM nie można było podejrzeć tam. Samo to, że widać MM daje możliwości metagamingu osobom, które idą w magię defensywną i trzymają przeciwnika aż tamten opadnie z sił. Klejnoty jako tako nie robią za bardzo różnicy to niech sobie będą widoczne, EQ raczej też nie robi. Zresztą okienko w profilu o wdzięcznej nazwie "Magia" również traci sens, skoro jest sobie bo jest i o niczym nie informuje skoro jest hide a jak ktoś będzie chciał to sprawdzić to i tak natknie się na nazwę w KM do której jest odnośnik. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 16:00 | |
| Tu trzeba odróżnić potencjał zaklęcia od jego prawdziwych możliwości. Coś, z czym gracze mają kłopot, bo patrzą tylko na efekt końcowy. To, że ktoś ma zaklęcie jakim da się zabić za 100, nie znaczy, że zrobi misje "Atak Fanatyków" w dwa posty.
Koniec oftopicu ode mnie. |
| | | [MG] Ariyamna
Liczba postów : 1643 Dołączył/a : 10/11/2014
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 02.06.15 20:27 | |
| - Cytat :
-
- Cytat :
- Jeśli już bawimy się w takie kompletne Hide to również MM powinno być na hide, w końcu tego też inne postacie nie powinny wiedzieć, ani tym bardziej userzy by sobie kalkulować ile przeciwnikowi zostało many i jak długo muszą się utrzymać by wziąć go na przetrzymanie.
W sumie, to tak.
- Cytat :
- Ale wtedy również i karty postaci powinny pójść na hide bo mają w sobie informacje o pasywkach, a to również będzie można wykorzystać.
Bo umki dużo zdradzają o tym, jakiego przeciwnika można się spodziewać. Rzeczywiście - zgodzę się. Umki dużo zdradzają o tym, jaką walkę preferuje gracz. Dla przykładu - podam siebie - jaki styl walki może preferować postać, która ma walkę wręcz, odporność na ból i akrobatykę? No raczej nie na dystans. Oczywiście, że będzie miała problemy z niektórymi typami broni czy magii, bo nie pokona użytkownika magii polegającym na szybkim przemieszczaniu się, na błyskawicznych atakach, bo ich po prostu nie będzie w stanie przewidzieć. Nawet, jeśli przyznaję wam rację, nie mogę powiedzieć, że będziemy umki chować - na chwilę obecną są złożone 74 karty (zaakceptowane), a do tego 5 w trakcie prac. Daje to łącznie 79 kart. Rzeczywiście, w porównaniu do takiego FTJakiśTam to jest nic, bo mimo wszystko jest to mała ilość kart. Po doliczeniu tych, które są zapisane jako nieaktywne lub niedokończone, wychodzi 115. Mogłam się walnąć w obliczeniach, bo z nich jestem noga, ale ok. Ta liczba może urosnąć szczególnie w tym okresie, kiedy wszyscy już są po wystawieniu ocen i po końcu roku. Zarówno ja, jak i Tsumi mamy również inne problemy na głowie (on studia, ja poprawa ocen + za 2 tygodnie sobie dowalę jazdy praktycznie codziennie)... i czy komukolwiek by się to chwilowo chciało? Wiem, lenistwo. Nie popadajmy jednak ze skrajności w skrajność. Najpierw - odkrywamy KM. Ok, ale ludzie są już przyzwyczajeni do tego, że są zakryte (również wywiązała się na ten temat dyskusja, z czego się cieszę), to jest urok naszego FT odróżniającego nas od konkurencji. Widzisz jedynie nazwę magii, a reszty możesz się domyślać dopiero po przeczytaniu jakiejś fabuły czy walki. Z drugiej strony znowu skrajność - ukrywamy MM, ukrywamy umki, ukrywamy wpisy w banku. Rzeczywiście - sprawdza się to na forach, że wszystkie statystyki, techniki są ukryte. Ba, nawet wiedza postaci. I to się sprawdza - MG ma dostęp tylko do tego, co napisze mu gracz na fabule. Nie będę już pisała, jakie to forum. Ludzie już się przyzwyczaili, że jest tak, a nie inaczej. Widzę, że jest obecnie więcej głosów na tak (szkoda, że tak mało uzasadnionych, bo to raptem tylko jeden ma uzasadnienie i dołączył się do dyskusji) niżeli na nie, jednak ankietę potrzymam do soboty. Potem sie nad tym zastanowimy, ale najpewniej nie będzie zmian - jest to tylko ankieta mająca na celu zebranie informacji na dany temat, co ludzie na to - i tyle. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 04.06.15 12:31 | |
| Chciałem dodać, że system redukcji czarów jest wg mnie fajny, bo nie ma nic bardziej wkurzającego niż dostać 1 fireballem i od razu mieć obrażenia 3ciego stopnia. Czy tym bardziej znaleźć się w fali uderzeniowej miotacza ognia i przegrać walkę w post. Kiedy w PVP to jeszcze ma jakiś klimat, tak przy walce z NPC psuje to całą zabawę.
Dlatego silniejsi, którzy sobie mogą pozwolić na zaklęcie potężne czy wyniszczające, dostają redukcje, aby ich pojedynki nie polegały tylko na tym, że wygra ten, który pierwszy trafi. |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 05.06.15 23:24 | |
| O, chciałbym również wyjaśnić jedną rzecz RD, MG widzą dział z KM cały czas i mogą sobie sprawdzić ich aktualne wersje kiedy chcą. To próbni MG dostają tymczasowe wersje KM graczy |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 05.06.15 23:27 | |
| Próbni MG (ja) mają pełen wgląd do KM... |
| | | [MG] Ariyamna
Liczba postów : 1643 Dołączył/a : 10/11/2014
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 05.06.15 23:47 | |
| - Cytat :
- Próbni MG (ja) mają pełen wgląd do KM...
Czyli że źle ustawione. Pora to zmienić. Dobrze, że wspomniałeś *klnie pod nosem na siebie* |
| | | Gość
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 05.06.15 23:48 | |
| Wspominałem ci milion razy. Chociaż myślałem, że to celowo. |
| | | Norie
Liczba postów : 344 Dołączył/a : 30/03/2015
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta 06.06.15 1:44 | |
| Chyba o wiele mniej zachodu byłoby gdyby próbni w ogóle nie mieli do tego dostępu, a dostawali te dane od osób które ten dostęp mają. Aż takiego nawału nie ma, by nie móc zrobić ctrl c ctrl v KM danej osoby i przesłać próbnemu na PW, a nie trzeba wtedy kombinować z ustawieniami. Takie tam z lenistwa i ułatwiania sobie życia by Norie |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Hide w kartach magii - dyskusja i ankieta | |
| |
| | | |
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
|
|