IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Gość


avatar



Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 17:13

Przeszukując niemagiczne i fabularne dopatrzyłem się paru nieprawidłowości. Na pierwszy ogień pójdzie Pirotechnik. Pirotechnik tworzy słabe ładunki wybuchowe. Według mnie jest to część rzemiosła jak kowalstwo , jubilerstwo itp. Dlatego myślę, że to powinna być zdolność fabularna. Sztuka przetrwania. Zdolności niemagiczne bardziej utożsamiam z talentem do czegoś. Jak siła szybkość czy fotograficzna pamięć. Sztuka przetrwania to bardziej wiedza i to bardzo prosta. Czy to jak zbudować szałas (ustawianie gałęzi, uszczelnianie dachu mchem) czy to jak rozpalić ognisko (Krzemień, rozpałka z kory brzozy i zrobione) aż po pułapki zapadkowe na gryzionie składające się z przyciętych 3 patyków. Jak dla mnie powinna być to fabularka. Wiem że to nie takie trudne bo sam się tym interesuje. Zielarstwo. By się tego nauczyć nie trzeba wiele jedynie książka z roślinami i ich działaniami. Również powinno polecieć do fabularki. i to prawie wszystko. Może jeszcze kieszonkowiec ale to już można jakoś zaliczać do talentu więc może nich zostanie choć też nie do końca pasuje.

Jako że to jedynie przerzucenie niemagicznych do fabularek a nie na odwrót nie zaboli to graczy. Ci którzy to mieli mieć będą. Może można im to jakoś zrekompensować choć nie wiem czy ma to sens bo potem przy naprawianiu czegoś i jakiś małych zmianach ludzie będą się upominać o rekompensatę. Zapraszam do tematu zarówno graczy jak i MG / administracje.
Powrót do góry Go down
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 18:27

Ja jestem przeciwny zmianom tego typu. Dlaczego? Powodów jest parę, więc zacznijmy od pierwszego z nich.
Pirotechnika jest dosyć specyficznym rzemiosłem i w odróżnieniu od tych, które znajdują się w polu „fabularne” pirotechnikę można wykorzystać w walce. Chociażby poprzez skręcenie bomby na poczekaniu. Jest to swoiste połączenie znajomości chemii, fizyki i paru innych działów, które pomagają nam ocenić czy nie wysadzimy przy okazji siebie. Jak widać wszystkie fabularne zdolności są no… czysto fabularne. Nie można ich za bardzo wykorzystać w walce i to przede wszystkim odróżnia je od niemagicznych. Dlatego ja oponuje do przekładania pirotechniki. Sztuka przetrwania również zalicza się pod to samo. Zastawianie pułapek ma o wiele większe zastosowanie również w konfrontacji z kimś. Nie jest to tylko wiedza, ale zarazem praktyka i dużo bardziej pasuje to do zdolności niemagicznej niż fabularnej, które to zazwyczaj otwierają nam możliwości uwaga fabularne. Zielarstwo również się zalicza pod niemagiczne z powodu tego, że można je wykorzystać również podczas konfrontacji. Poza tym, że uczysz się jakie zioła mają jakie działania to również musisz wiedzieć gdzie je znaleźć oraz jak należy je zebrać, co odciąć, co się nadaje itp. Wiadomo, że na polu bitwy również tego możesz użyć jeśli walczysz w lesie chociażby.
Kieszonkowiec to bardziej zdolność manualna dlatego powinna zostać tak jak jest.
A teraz kilka innych powodów dla których jestem na nie. Raz, że gracze będą musieli na nowo rozdysponować umki, a może nawet stworzyć od nowa postać ze względu na zmiany, przeredagować magię itp. Już mieliśmy zabawę przy umiejce specjalizacja i tyle nam wystarczy. Po drugie… będzie to zmiana wszystkich KP i być może KM osób, które te umiejki posiadają, a co za tym idzie znowu ingerowanie i znowu burdel bo komuś coś nie zmieniliśmy bo go nie było np. albo ktoś chce zmieniać elementy w KP. Rekompensować można tylko w jeden sposób i utrudni to życie nam oraz graczom najpewniej, bo będą musieli przebudować postać. Przy okazji jest to trochę niesprawiedliwe względem osób, które wykorzystały swoją zmianę umiejek, która im przysługiwała z achika. Także jestem 3 jak nie więcej razy na „nie”. Myślę przyszłościowo i nie widzę sensu tych zmian po prostu.
Powrót do góry Go down
Iwaru


Iwaru
Lamia Scale


Tytuł : Portret Lamia Scale
Liczba postów : 308
Dołączył/a : 15/08/2015

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 19:41

Ja popieram zdanie Norka, ale tylko w kwestii tego, że zmiany po prostu trudno jest przeprowadzić, bo zaraz się robi burdel.

1. Niemniej jednak, moim zdaniem Jisho ma rację. Niektóre umki powinny być fabularne. Dlaczego? Otóż, np. jak powszechnie wiadomo umiejętności Pierwszorzędne skalują się z naszym MM - im więcej maksymalnego MM posiadamy tym są silniejsze. Otóż, o ile można sobie wyobrazić super szybkiego i zwinnego, a do tego silnego Mistrza Gildii z 60k (k to tysiąc jakby co) MM, to nie wyobrażam sobie jak umiejętność "Pirotechnik" skalowałaby się z MM. Załóżmy, że biorę sobie Pirotechnika na umiejętność pierwszorzędną i skaluje mi się z MM. Dobijam 60k MM i co? Mogę na polu walki konstruować bomby atomowe w 5 sekund? Strasznie to naciągane.

2. Ogólnie trochę parodia też jest w tym całym skalowaniu z MM. Dlaczego tylko Pierwszorzędne Umiejętności się skalują? Mistrz Gildii z 60k MM, który ma Siłę Drugorzędną będzie tak samo silny co normalny Mag z Drugorzędną Siłą, mający powiedzmy 5k MM? Wątpię. Strasznie to naciągane.

O ile punkt 1. jest bardzo ciężko wprowadzić i niestety muszę być na "Nie" (jednak tak na prawdę jestem na "Tak"), to punkt 2. można by wprowadzić niemalże od ręki.

Oczywiście mi nie chodzi o jakieś ulepszanie swojej postaci czy coś. Po prostu mówię co myślę i może uda się ulepszyć jakoś forum. Nie wiem. Warto jednak spróbować.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1104-iwaru-yosa
Gość


avatar



Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 20:02

W odróżnieniu od was ja nie wahał bym się w zmianach mechaniki forum. Jeśli coś jest zle umieszczone to trzeba to naprawić lub dopracować / zmienić bo tłumaczenie "Nie zmieniamy nic bo ktoś może mieć to w karcie" jest głupie. Oczywistym jest to że żeby ulepszać forum trzeba takowe błędy i niesprawiedliwości wyłapywać i naprawiać tak by nowi gracze się w nie nie łapali. Nawet gdyby całe forum miał uderzyć tego efekt. Jestem pewny że da się coś wymyślić by wyrównać tą niesprawiedliwość płynącą z tego że na przykład jak w tym przypadku "zdolność nie jest tak unikatowa jak była bo ktoś może się jej nauczyć jeśli zechce i ma mm". Można dać graczom możliwość dobrania umiejętności niemagicznej drugorzędnej jeśli mieli takiego pirotechnika na pierwszorzędnej a to z powodu że nadal go mają a jedynie jego dostępność się zmieniła (Nie rani to ich postaci). Albo podarować im 1000 mm. Opcji jest dużo.

Co do skalowania MM do umek drugorzędnych. To również powinno być naprawione. Myślę że dobrym rozwiązaniem jest to żeby rozwijały się połowę wolniej niż pierwszorzędne.
Powrót do góry Go down
Gość


avatar



Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 21:16

Ogólnie jestem do tego nastawiona sceptycznie, bo imo jest już za późno na takie zmiany i trzeba było myśleć przy dodawaniu umek. Teraz to już po ptokach. Wystarczy wspomnieć co było przy ostatniej aktualizacji, żeby widzieć, że takie coś narobi więcej szkód niż korzyści. Nie każda zmiana jest tego warta.
To prawda, że niektóre wyglądają bardziej na fabularne, ale to może być kwestia interpretacji, albo użycia.
Odnośnie tego skalowania pirotechniki... Jeśli dobrze rozumiem, to im dłużej mamy jakąś umkę, to tym sprawniej idzie nam jej używanie. Czyli robimy i używamy coraz lepiej tego, co możemy stworzyć. Ocenianie co i z jakim skutkiem udaje się nam zrobić, leży w kwestii MG, a umka to modyfikator do rzutu - większy im dłużej ją mamy. Jeśli ktoś potrafi zrobić atomówkę w 5 sekund to chwała mu za to, ale rozsądek raczej mówi, że to niemożliwe, nawet z pierwszorzędną pirotechniką i 60k MM. Oczywiście mogę się mylić i gadać głupoty, ale chodzi mi o to, że to nie jest tak, że czegoś nie da się zeskalować. Po prostu niektóre rzeczy nie są tak oczywiste jak inne. Jak mówiła moja ciocia: "Wszystko można byle z wolna i ostrożna"

Punkt drugi Iwaru - myślałam, że wszystko się skaluje, ale jeśli tak jest, to może faktycznie warto zmienić. Trzeciorzędne wydają się tracić rację bytu, bo muszą być tak słabe, że różnica pomiędzy posiadaniem umki, a nieposiadaniem i napisaniem dobrego posta wydaje się być znikoma.

Od siebie dodam, że niepokoi mnie rosnąca ilość umiejętności i ich coraz większa ich szczegółowość. Ludzie opamiętajcie się, bo to się skończy absurdami, że na każdą pierdołę trzeba będzie mieć skilla. Czy na wszystko musi być umka? Czy nie wystarczy czasami rozsądek i myślenie + dobry post? To zmierza w złą stronę, nie mówiąc już o zgłaszaniu czegoś tylko po to, żeby mieć z tego korzyści w klejnotach (nie pamiętam, czy nie ma na to też osiągnięcia). Być może właśnie przez ich nadmierną ilość i szczegółowość, są problemy z klasyfikacją i powstają takie wątpliwości. Całe szczęście, że nie wszystko przechodzi.
Jeśli ma być ich miliard, to może warto zwiększyć limity?

Podsumowując: Jestem na nie, bo nie da się wszystkich zadowolić ekwiwalentami. Rewolucję zrobić łatwo, ale potem ktoś musi sprzątać pobojowisko.
Powrót do góry Go down
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 21:38

- Pierwszorzędne: to są umiejętności, które wybraliśmy na początku gry przy tworzeniu postaci. Są to jej najlepsze cechy, w których ma doświadczenie i pewną rękę. Ze świecą szukać takich mistrzów w tej dziedzinie. Nie znaczy to jednak, że od razu nasza postać jest w tym arcymistrzem. Należy wziąć poprawkę na czas gry. Im dłużej gramy i wykonujemy misje tym lepsza nasza umiejętność. Można powiedzieć, że poziomem rozwoju w tym wypadku jest nasze MM.

- Drugorzędne: umiejętności nabyte podczas awansu na Maga klasy A oraz S. Są to dziedziny, w których postać posiada zaawansowaną wiedzę, jednak nie na najwyższym poziomie.

- Trzeciorzędne: ostatnie z naszych specjalności. Są najmniej opanowane ze wszystkich ale znamy ich podstawy i potrafimy dobrze je wykonać. Nie jest to jednak poziom dwóch powyższych umiejętności. Uzyskujemy ją przy awansie na rangę SS+.


Tak dla przypomnienia. Pierwszorzędne się skalują, gdyż jesteśmy ekspertami. Jest to nasz konik i coś co możemy rozwijać cały czas z racji ciągłego użytku i długotrwałego stażu w tej kwestii. Drugorzędne. Mamy zaawansowaną wiedzę, ale nigdy nie będziemy mistrzami danej rzeczy dlatego "utkniemy" na pewnym etapie z racji braku predyspozycji. Trzeciorzędne - najmniej ogarniane przez nas rzeczy. Znamy tylko podstawy i nic poza nimi. Nigdy nie dojdziemy do wiedzy zaawansowanej na nich.
Przykład skalowania pierwszorzędnego pirotechnika - chociażby wiedza jaką się ma. Wraz z postępem napotykamy coraz to nowsze materiały chociażby magiczne z których wiemy jak skonstruować bombę. Nasza wiedza się pogłębia i znamy tych materiałów coraz więcej i więcej, wiemy jak reagują jaką mają siłę rażenia itp. Ogólnie mamy w tym doświadczenie. Nie musimy zastanawiać się podczas walki czy użyć 1 grama czy 10. Po prostu sypiemy automatycznie tyle ile nam potrzeba substancji do fiolki i robimy petardę czy inną bombę, ale tutaj właśnie kwestia rozsądku.
Zgadza się Kuu. Był za to chyba achik i coraz to większa szczegółowość może doprowadzić do tego, że można popaść w dziwne absurdy. Wyjdzie na to, że kowal będzie miał 20 odłamów i wyjdzie z tego 20 umek zamiast jednej. Za pomysł który przechodzi również jest nagroda w klejnotach, także zgadłaś. Zwróć też uwagę, że nie wszystkie umki przechodzą bo wtedy namnoży się ich naprawdę dużo a nie chcemy skończyć w sytuacji gdzie gracz musi siedzieć godzinę nad wyborem 4 umek z listy 100. Czasami można coś do umki dopisać bo czegoś może brakować w opisie, ale nic poza tym.

Poza tym jestem jak najbardziej przeciwny rekompensatom w formie MM czy klejnotów. Po prostu nie. Najwyżej zmiana umek albo KM ale nic poza tym.
Powrót do góry Go down
Ariyamna


Ariyamna
Raven Tail


Tytuł : Najlepsza Grafika, Portret Raven Tail, Dusza Forum, Szlachetne Niedocenione
Liczba postów : 1214
Dołączył/a : 04/11/2014

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 22:04

Że się odezwę. Wypunktuję swoją wypowiedź.

1) Norek już wyjaśnił, dlaczego zostawimy umki wymienione przez Ciebie w poście, które niby powinny być w umiejętnościach fabularnych. Wspominałam to chyba setki razy, że na poprzednim forum był kowal w niemagicznych. I po co? W walce Ci się nie przyda, ewentualnie znałbyś jakieś słabe punkty oręża czy zbroi. I tyle. Dlatego teraz jest w fabularnych, bo zapycha miejsce. Zielarstwo Ci się przyda na przykład do walki w lesie - widzisz roślinę o trujących pyłkach lub pyłkach tworzących zasłonę dymną? Wiesz, co robić - zasłaniasz usta czy po prostu, od tak strącasz podmuchem czegoś, choćby magii, cały ten pyłek aby móc zyskać przewagę. Pirotechnik na 60k nie będzie w stanie zrobić bomby atomowej, gdzie Kuu zauważyła słusznie ten brak sensu.

2) Wszystkie umki się skalują. Poza tym, planuję w niedługim czasie ujednolicić system umiejętności i tam, gdzie są największe problemy, tam podam konkretną skalę. Nie zrobię tego teraz z powodu natłoku zajęć, ale mam już konkretny pomysł do przegadania.

3) Nie wszystkie umiejętności przechodzą. Tym bardziej, że niektóre ostatnio się powtarzają dosyć często.

4) Żadnych rekompensat w MM. Nie, po prostu nie. Po co ograniczaliśmy teraz MM za achiki i konkursy dla A i wyżej jak teraz mielibyśmy im dać rekompensatę w MM? Żeby jeszcze bardziej się wybili? Plus taka rekompensata byłaby nie fair wobec magów A oraz tych, którzy siedzą na forum przez dłuższy czas (bodajże achik za pół roku), bo ci dostają zmianę skilla + 1000MM, a A muszą użyć przedmiot, zaś aktywni dostają tylko 500MM.

5) Zmiana umek teraz zrobi burdel podobny do tego, jaki wytworzył się przy specjalizacji. Ostatnio siedziałam ze 3 dni żeby naprawić NPCów w tej kwestii przy okazji zmiany wyglądu ich kart postaci. Oczywiście nie obeszło się bez szkód, bo właśnie zauważyłam, że muszę jedną rzecz napisać od nowa.

6) Nie chcę Cię obrażać, co zauważyłeś pewnie wczoraj wieczorem na CB, Jisho. To, że Ty byś się nie wahał zrobić harmidru wokół zmiany umek, tak my nie chcemy, bo wolimy oszczędzić graczom nerwów i ogromnych, nagłych zmian w systemie. Dziury trzeba łatać, ale nie w taki sposób. Gdyby przy starcie forum te umki były zgłoszone (czyli ponad rok wcześniej) na pasujące bardziej do fabularnych niż niemagicznych - wtedy ok, bo mieliśmy góra 15 kp złożonych i 30 NPCów, da się zrobić. Teraz? Nie. Mamy 91 kart postaci graczy 60 kart NPCów. Zmiana umki w KP -> zniszczenie całego zamysłu postaci -> zniszczenie postaci, KM i KP -> walka gracza o zmianę postaci lub rezygnacja z forum. Nienawidzę tworzyć takich sytuacji i unikam ich jak ognia, chociaż niekoniecznie wychodzą one naumyślnie. Przesunięcie wyżej wspomnianych umek na sloty dla fabularnych ok, zwolniłoby trochę miejsca w niemagicznych, jednak co, jeśli na danej umce opierała się dana postać, przykładowo Kaairo? Zrezygnować z fabularnego aspektu sprawiającego, że postać jest ciekawa aby móc znać rośliny i wiedzieć, jak się nimi posługuje czy umieć budować szałasy? Prawdopodobnie on by ucierpiał najbardziej, bo posiada Zielarstwo i Sztukę Przetrwania. Osoby z taką wizją na postać... no, nie wiem, pozbawisz ich tego?
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t225-ariyamna-hirano
Honya


Honya
Mermaid Heel


Tytuł : Chatboxowy Nadawacz, Gdzie ty się patrzysz?
Liczba postów : 338
Dołączył/a : 23/01/2016
Wiek : 29
Skąd : Rosea

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 23:07

Wymówki, wymówki. Jakby chcieli wprowadzać zmiany to by je wprowadzali.

Jedno pytanie: Co w twoim hipotetycznym zaklęciu zawierającym potrzebę umki "Zielarstwo" zmieni jego przynależność do jednej, bądź drugiej grupy umiejek? Opisy umek się nie zmieniają, zmienia się jedynie ich ranga i miejsce umieszczenia w KP.
Więc sorry, ale nie ma co tego porównywać ze specjalizacjami, które były z goła innym problemem (zmianą działania umki).

[MG] Norie napisał:
Pirotechnika jest dosyć specyficznym rzemiosłem i w odróżnieniu od tych, które znajdują się w polu „fabularne” pirotechnikę można wykorzystać w walce. Chociażby poprzez skręcenie bomby na poczekaniu. Jest to swoiste połączenie znajomości chemii, fizyki i paru innych działów, które pomagają nam ocenić czy nie wysadzimy przy okazji siebie.
[MG] Norie napisał:
Zielarstwo również się zalicza pod niemagiczne z powodu tego, że można je wykorzystać również podczas konfrontacji. Poza tym, że uczysz się jakie zioła mają jakie działania to również musisz wiedzieć gdzie je znaleźć oraz jak należy je zebrać, co odciąć, co się nadaje itp. Wiadomo, że na polu bitwy również tego możesz użyć jeśli walczysz w lesie chociażby.
Kryminologia to swoiste połączenie chemii, fizyki, wiedzy o urzadzeniach, a na forum również i magii (bo ktoś sobie może wymyślić jakieś magiczne badziewko do robienia "czegoś").
To umka pozwalająca:
- przeprowadzić badania DNA,
- badania toksykologiczne (a więc daje też znajomość trucizn c: ),
- można nią przeprowadzić badania balistyczne pocisków i zrozumieć ich wyniki (co za tym idzie daje wiadomości na temat broni palnej, nawet jeśli nie bardzo szczegółowe to zawsze jakieś),
- "zawiera w sobie również wiadomości na temat samych narzędzi", czyli jak coś jest żrące lub trujące to wiemy o tym, ba może nawet wiemy jak to pozyskać i z czym tego nie mieszać, żeby nie wybuchło... Lub może... Hmmm c:
Taka kryminologia to niby nic, a jak się może przydać w walce, prawda? C: W jakimś laboratorium to już w ogóle! *wskazuje na "las" heheszkując* Dlaczego nie jest umką niemagiczną, tylko fabularną? Przecież jest podobna zarówno do Zielarstwa jak i Pirotechnika c:

Nie będę wam mówił co macie robić, jestem tutaj tylko po to, żeby powiedzieć że nie wprowadzanie takiej zmiany to zwykłe lenistwo. \o/ Peace I'm out.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1873-wielka-wiedza#23851
Raquel


Raquel
Mermaid Heel


Liczba postów : 131
Dołączył/a : 05/11/2015

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime03.03.16 23:43

Bo kryminologia to głównie użycie narzędzi. Jak masz laboratorium to spoko, natomiast pirotechnikowi zbyt wiele do szczęścia nie potrzeba. Styknie pojemnik na substancję (zwykły słoik czy butelka nawet) i odczynniki. Och tak chcę zobaczyć jak badasz balistycznie pocisk, które leci prosto w twarz. Ups umarłeś zanim zbadałeś. Jaka szkoda. Chcesz badać DNA w terenie? Spoko, bierz ze sobą ciężki plecak ze sprzętem do badań. To, że coś Ci daje wiadomość o czymś nie znaczy, że umiesz tego użyć. Możesz sobie przeczytać jak działają colty ale nie musisz umieć z nich strzelać. Nic takie info Ci nie powie w trakcie walki poza tym z czego ofiara została zabita, a to zwykle po fakcie.
Badania toksykologiczne, wiesz co to za trucizna ale nie musisz umieć jej wytworzyć czy zebrać dobrego zioła bo 20 ziół może wyglądać podobnie, a tylko zielarz odróżni to trujące. Wiesz jakie to zielsko ale nie wiesz, że jego korzeń jest trujący i w jaki sposób należy go obrobić. Po to masz umkę zielarstwo, by móc w walce to wykorzystać. Obrobić na szybko korzonek i zrobić z niego truciznę. Kryminologia to tylko wiedza teoretyczna, a nie praktyka (chodzi mi tu o wiedzę na temat tego co badasz, a dokładnie użycie narzędzi które pozwalają pozyskać tą wiedzę).
W teorii wiem, że jak wpiszę jakieś komendy to mogę stworzyć program, ale teraz kwestia jakie komendy? Jak to ułożyć? Przecież praktycznie nigdy nie ruszałem programowania! No i widzisz Maszku, tu jest teoria a praktyka. Kryminologia daje Ci wiedzę teoretyczną, a nie praktyczną (poza tym jak używać urządzeń do przeprowadzenia ekspertyzy). Nie wiesz jak strzelać, jak zrobić truciznę, ani nawet jak prawidłowo zebrać dane zioło. Wiesz, że ktoś zginął od jakiegoś mocarnego kopnięcia ale to nei znaczy, że umiesz je wykonać.
Co natomiast daje Ci pirotechnika? Wiedze teoretyczną i praktyczną. Konstruujesz bomby, ładunki wybuchowe itp. zatem musisz mieć obie czyli teorie oraz praktykę. Wykorzystujesz to w walce i nikt Ci nie powie, że źle rzuciłeś granat albo nie odbezpieczyleś go. Co daje zielarstwo? Wiesz, że należy korzonek zioła odciąć i utrzeć by wyszedł z niego trujący sok, jednak musisz go ucierać w odpowiedni sposób by przypadkiem nie skapnęło Ci na rączkę i byś sam się nie otruł albo by w sumie cokolwiek pociekło.
Wielokrotnie czytałem komentarze na chatboxie typu "Mach: Nie chce im zepsuć forum dlatego się nie wypowiadam bo zrobię gównoburzę. Lubię gównoburzę. Ivri czyta moje wypowiedzi i cenzuruje jad". Myślisz, że takie coś wpływa na Twoją wiarygodność i zarzucanie nam lenistwa? Sorry buddy, ale... nie wiem czy na miejscu jest zarzucanie komukolwiek czegokolwiek. Czyli co? Jeśli nie przystaniemy na Twoje żądania to zniszczysz nam forum albo zrobisz to kiedy Ci się zachce? Jeśli administracja mówi, że coś nie wejdzie z określonych przyczyn to raczej to nie wejdzie z określonych przyczyn czy Ci się to podoba czy nie. Nikt nie mówił, że na forum jest demokracja bo doszłoby do absurdu takiego, że 40 osób by głosowało za wywaleniem np. gracza X bo go nie lubi, a adminowie musieliby się przychylić do tego mimo że tamten nie złamał żadnego punktu.
Co zmieni przynależność do jednej kategorii? Mnóstwo. Bo zielarstwo może być pierwszorzędne, drugorzedne czy trzeciorzędne dzięki czemu łatwo jest określić stopień ogarnięcia danej dziedziny. Gdyby była fabularna, wtedy nie można nakreślić tej skali tylko założyć, że jest ogarnięte w najwyższym stopniu fabularnym. To by było dosyć głupie i bez sensu, bo wychodziłoby że jakby ktoś miał czar X i wymagałby umki Y, którą miał od początku i ktoś inny miałby też czar X i umkę Y, ale wbił ją na magu A to musiałoby oznaczać, że te spelle są na tym samym poziomie mimo, że mag pierwszy dłużej posiadał daną umkę. Absurd nieprawdaż? Taki absurd chcecie tu stworzyć. Dlatego jest pierwszorzędność i drugorzędność, by wiedzieć że czar maga pierwszego który opiera się na pierwszorzędnej będzie mocniejszy niż czar tego co opiera się na drugorzędnej. Jeśli tak to was boli to moglibyśmy od razu zlikwidować umki fabularne i wrzucić to wszystko do jednego wora, tylko wy jako gracze będziecie na tym stratni bo będziecie musieli wybrać np. 3 pierwszorzędne i 1 drugorzedną, która niekoniecznie musi być lepsza niż umka fabularna.
Założenia tego działu są następujące.
Propozycje mogą, ale nie muszą wejść jeśli administracja uzna to za stosowne. Nie jest to obligatoryjne, że admin musi coś zrobić. Admin ustala system i wy jako gracze się go trzymacie. Zresztą podpisywał każdy z was regulamin nieprawdaż? Jak się nie podoba to trudno, nikt nikogo na siłę nie trzyma i decyzja admina jest ostateczna. Może kiedyś zajść potrzeba drobnych zmian w opisie umek, ale raczej nie nastąpi zmiana w postaci roszad. Z jakiegoś powodu osoba zdecydowała, że powinny znajdować się w tym a nie innym miejscu. Wszystko wbrew pozorom jest w jakimś celu i ja, mając dostęp do działu MG często widzę dlaczego coś jest tak a nie inaczej, zresztą z doświadczenia wiem że coś powinno być tak a nie inaczej, bo zwyczajnie można to nadużyć w innej wersji.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1259-queen-of-roses#12741
Ail


Ail
Fairy Tail


Tytuł : Skromne ale z przytupem
Liczba postów : 115
Dołączył/a : 19/01/2016
Wiek : 29
Skąd : Kraków

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime04.03.16 1:13

Nie czytam, p♦♣rd☼lę kocham Was nad życie, jak widzę co się dzieje na czacie, ale tak myślę, czy lista tych umek (przynajmniej niemagicznych) w ogóle jest potrzebna i czy nie wystarczyłoby zostawienie jej tak, jak jest i napisanie, że zawiera przykładowe rzeczy, w których można się specjalizować?

W sensie załóżmy robię postać jakże oryginalną skrytobójca morderca na zlecenie. Nie ma umiejętności z tym związanej, np. asasyn czy inna menda c'nie. I nie można dać, bo skończy się jak te detektywistyczności Iwaru, że za dużo cech w jednej. Ale mogę dać znajomość anatomii (tutaj podobnie działa medycyna, a to nie byłaby w tym wypadku dobra nazwa), do tego ciche kroczenie nawet po popękanym szkle i ukrywanko, a znajomość trucizn, akrobatykę, czy szybkość zostawię sobie jeszcze do nauki. Pisanie listy pod WSZYSTKICH userów to strata czasu na maksa. Co więcej - umki każdy widzi i ich nie ukrywamy. W rzetelność oceniania KP i KM zdążyłem uwierzyć. Nikt raczej nie przejdzie będąc rambo z samych trzech startowych umek. A jak przejdzie to nerfhammer. Ja bym pieprznął tą listą. I już. Taka jak jest jako przykłady. Reszta - od czegoś są ludzie, którzy oceniają KP.

Pierwszo, drugo, trzeciorzędne... meh. Pierwszo fajne, trzy na start, potem można jeszcze jedną osiągnąć powiedzmy na poziomie maga S. Drugorzędne za rangę A (jeśli w ogóle się je dostaje teraz za A) + te z nauki od graczy. Łącznie ograniczenie do mmm 6 + 2 do nauki. Po cztery pirszo i drugo. Trzeciorzędne to przegięcie pały. Chyba, że trzeciorzędna specjalizacja w robieniu szaszłyków.

Co do fabularnych... nikt mi nie jest w stanie udowodnić, że nie można ich wykorzystać w walce. Nawet, jeśli mówimy o śpiewie, czy tańcu. Ale traktujmy to jako faktycznie fabularną rzecz. Jako gracze i jako MG. Chcesz być odporny na trucizny? Bierz niemagiczną i niech Cię kąsają te wszystkie tarantule włochate. Chcesz być odporny na alkohol? To fabularną bierz i odgrywaj chlanie 3 dni pod rząd bez efektów, nie ma sprawy. Ale jak chcesz być pijanym mistrzem kaijudo czy innych sztuk walki karate kid to bierz coś pod mocny żołądek, żeby alkohol Ci go nie zeżarł. Bo na wątrobę to już i tak nie masz co liczyć. Pogmatwałem trochę. No i co.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1876-asti
Zin


Zin
Sabertooth


Tytuł : Portret Sabertooth
Liczba postów : 561
Dołączył/a : 03/11/2015
Wiek : 32
Skąd : Biała Podlaska

Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime04.03.16 9:32

Moim zdaniem, toak bardzo krótko i na temat.
Szukanie dziury w całym!
Odpadł achik za to, ludzie pocili się by coś wymyślić i zostali na lodzie teraz robiąc burze. Skoro system działa, po co forsując jakieś zbędne własne starania na zmianę tego? Komuś raptem przestała się podobać kwalifikacja danych umiejek czy to niefabularnych czy też fabularnych i ma kaprys na zmiane tego. Jasne od tego są zakładane tematy by PRZEDYSKUTOWAĆ, nie narzucić z góry coś. Co następne? Wojna o ilość zdobywanego mm z misji/fabuł? Jeden 800 drugi 500? To jak odegrasz umiejke niefab. zależy tylko od ciebie i nie ma sensu nic zmieniać. Za właśnie odgrywanie postaci dostajesz profity takie jak MM z misji/fabuł i do tego też masz podział na fabularne/niefabularne byś wiedział jak się zachować w danej sytuacji. Czasem lepiej się pogodzić z czymś niż forsować zbędną zmianę. Dzękuje.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1254-zin-nazaka
Sponsored content





Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Empty
PisanieTemat: Re: Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.   Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Niektórym niemagicznym bliżej do fabularnych.
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Fairy Tail New Generation :: Archiwum starego FTNG :: Hyde Park :: Archiwum :: Pomysły, pytania i problemy-
RadioAoi.plHalo PBFPBF ToplistaNiektórym niemagicznym bliżej do fabularnych. Eca5e1iI love PBFPBF Toplista~**~.: ANIME TOP100 :.Najlepsze strony o Anime i Mandze w necie