IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Mała ustawa normatywna do regulaminu

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 

Jesteś ZA czy PRRZECIW?
ZA
Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 I_vote_lcap31%Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 I_vote_rcap
 31% [ 5 ]
PRZECIW
Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 I_vote_lcap69%Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 I_vote_rcap
 69% [ 11 ]
Wszystkich Głosów : 16
 

AutorWiadomość
Tora


Tora
Blue Pegasus


Tytuł : Portret Blue Pegasus
Liczba postów : 364
Dołączył/a : 10/03/2015
Wiek : 28

Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Empty
PisanieTemat: Mała ustawa normatywna do regulaminu   Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Icon_minitime04.01.16 0:48

First topic message reminder :

Witam.
Pomysł ten kotłował się w mojej głowie już dawno, a w trakcie ostatnich wydarzeń na forum po prostu dojrzał. Jest dosyć specyficzny i zapewne wielu uzna, że jest to skowyt zranionego gracza z bólem pośladków (by nie używać wulgaryzmu) z powodu utraconej uber mocy, jednak sądzę że taka zmiana jest konieczna w obronie interesów graczy jak i by Administracja zaczęła lepiej przykładać się do oceniania naszych zaklęć i magii, oraz by piętno odpowiedzialności za te decyzje stało się dla nich bardziej dotkliwe. Z tego też powodu proszę adminów, o oddanie decyzji w ręce społeczności ( w myśl zasady "nic o nas, bez nas"), niemniej prosząc o konstruktywne wypowiedzi pozbawione jadu i złożone w całości z czystej polemiki na dany temat. No, ale do rzeczy...

Aktualnie regulamin wnosi:
Cytat :
9. Administracja zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w Kartach Postaci oraz Magii, aczkolwiek mamy obowiązek powiadomienia o takich zmianach oraz do nawiązywania dyskusji dot. zmian. Następuje to w momencie, gdy postać okaże się zbyt mocna na dany poziom.

Punkt ten jest dla mnie jak najbardziej uczciwy i nie zamierzam jego uczciwości kwestionować. Jedyny problem w nim jest taki, że nadaje aż nadto władzy i ogranicza wszelką odpowiedzialność ze strony administracji, co działa na niekorzyść gracza bo to o jego KM i KP chodzi. To co proponuję to dodanie dodatkowych punktów, który w obronie tego interesu uświadomi naszej Administracji jak wielką odpowiedzialnością jest akceptowanie nowych KM.

Cytat :
9.1. Zmianom w KM mogą podlegać cała magia lub pojedyncze zaklęcia, w ograniczonej ilości każde. Cała magia może być zmieniona jeden raz, za to zaklęcia można zmieniać do trzech razy każde. Znaczy to, że kolejnym zmianom nie ulegną zaklęcia, które zmieniano już 3 razy i magia zmieniana raz.

Tak. Trzeba ograniczyć ilość możliwych zmian w KM z prostego powodu - by Administracja poczuła się bardziej odpowiedzialna za sprawdzenie i dopuszczenie do gry danego zaklęcia/magii. W obecnym stanie punkt 9 może na dobrą sprawę wykluczyć w ogóle potrzebę pierwszego akcepta na KM, bo i tak mogą ją później zmienić. I to nieograniczoną ilość razy bo regulamin mówi jedynie o zajściu takiej potrzeby. Określenie "za silne na dany poziom" jest niezwykle szerokie - w końcu mamy poziomy zaklęć ale też Rangi magów. Nasuwa się pytanie czy chodzi o poziom maga czy może o poziom na jakim znajduje się zaklęcie.
Jeśli zaś chodzi o liczby - zmiana całej magii powinna być właśnie tak mocno ograniczona. Opis zazwyczaj zawiera to czym nasza magia się zajmuje, jakie ma możliwości i czego może dotyczyć. Wiele postaci jest stworzonych właśnie po to by ich umiejętności dopełniały się z magią w celu stworzenia bardzo niebezpiecznej kombinacji. Będąc w trakcie gry, zwłaszcza kiedy już gracz zaczął rozwijać swą magię najgorszą z możliwych informacji byłaby właśnie ta, że jego magia straciła akcepta, jest zbyt silna i wymaga całkowitego nerfa lub nawet napisania od nowa. To naprawdę zniechęca do gry, wiem to, bo moja magia była zmieniana w całej historii aż 3-4 razy.
Jeśli zaś chodzi o zaklęcia to tutaj pozostawiam administracji przysłowiowe "trzy szanse", bo są to często trudne do przewidzenia skutki. Jedna walka z użyciem takiego zaklęcia często nie zdradzi jego wszystkich zbyt mocnych cech dlatego w razie pojawienia się z czasem kolejnych Admini wciąż będą mogli zareagować.

Cytat :
9.2. Jako zmiany nie są liczone ograniczenia jakie administracja nadaje zaklęciom i magiom akceptowanym pierwszy raz. Nie dotyczą one też kiedy wysyła się nowe zaklęcie już zaakceptowanej magii do zaakceptowania przez Administrację.

Widząc pierwszy raz zaklęcie czy nową magię Administracja musi mieć tę swobodę ukształtowania jej tak by nie była zbyt mocna i nie wymagała późniejszych zmian. W tym celu należy ochronić ich prawo do zmian przynajmniej na tym etapie wdrażania do gry. To samo dotyczy cię zupełnie nowych zaklęć, które są propozycjami od graczy już grających.

Cytat :
9.3. Zmianom nie może podlegać zaklęcie ani magia, która uzyskała akceptację ale jeszcze nie została użyta przez gracza.

Ten punkt jest raczej prosty - bez użycia nie ma powodów do zmiany, a w tym także argumentów by je zmienić. Dzięki temu możemy czuć się bezpiecznie z tym zaklęciem tak długo dopóki go nie użyjemy.

Cytat :
9.4. W przypadku przeprowadzania zmian Administracja musi zadośćuczynić graczowi, którego zaklęcie/magia była zmieniana poprzez darmowe podniesienie najsłabszego z jego zaklęć o wyższy poziom.

Nie oszukujmy się - za silna magia to nie wina gracza, a błąd Administracji, który teraz musi naprawić. Gracz nie jest tu winny bo on sam nie zatwierdził, że jego zaklęcie jest odpowiednio znerfione tylko właśnie Administracja, której zadaniem jest właśnie ocenianie, wynajdowanie silnych i słabych stron oraz wdrożenie do gry zaklęcia. Ale w obecnym systemie to gracz cierpi z powodów zmian w zaklęciach/magii w czasie gdy Administracja od odpowiedzialności umywa ręce. Nie twierdzę, że nasi Admini akceptują co popadnie a potem się czepiają, broń Boże. Chcę tylko zaznaczyć, że z taką władzą wiąże się odpowiedzialność i tak jak w prawdziwym życiu tak i tutaj za każdy błąd trzeba płacić nawet jeśli jest się adminem.


To by było na tyle  mojej paplaniny. Możecie to olać, wyżyć się jeśli macie za dużo wolnego czasu, a wypisanie trochę głupotek na forum wam pomoże zmniejszyć stres lub jak ludzie napisać co o tym myślicie i jakie to skutki może przynieść. Osobiście twierdzę, że jest to bardzo dobre rozwiązanie bo nikogo nie krzywdzi, a może jedynie pomóc uczynić nasze forum nieco bardziej liberalnym. Tak wiec piszcie, krzyczcie, śmieszkujcie, nie interesujcie się w ogóle... Wasza wola.
Powrót do góry Go down

AutorWiadomość
[MG] Norie


[MG] Norie
Inkwizytor


Liczba postów : 747
Dołączył/a : 21/08/2015
Skąd : Elo Heaven

Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Mała ustawa normatywna do regulaminu   Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Icon_minitime04.01.16 15:43

Z drugiej strony podejrzewam, że po ujawnieniu rozpiski część osób pewnie chciała by "zaoszczędzić" na nowe zaklęcia od razu robiąc je na poziomie wyniszczającym bądź przynajmniej potężnym ( przyznam się bez bicia, że sam mam takie zakusy). => Między innymi dlatego ta rozpiska nie jest dostępna. Gdybyśmy dali rozpiskę jak nerfimy to ludzie zaczęliby szukać dziur w tym i musielibyśmy ją ciągle uzupełniać. A nikt chyba nie chciałby, abyśmy utrudniali sobie nawzajem życie. Również nie chcę tu kwasu.
Regulamin jest, ludzie szukają obejścia względem tego co tam jest. To samo będzie z rozpiskami. Kombinatorzy zawsze się znajdą, dlatego najbezpieczniejszym jest to by nikt nie miał dostępu do danych poufnych.
Powrót do góry Go down
Kolt


Kolt
Sabertooth


Tytuł : Ulubiona para (nieoficjalna)
Liczba postów : 177
Dołączył/a : 10/08/2015
Skąd : Ranczo na wschód od Doliny Matza.

Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Mała ustawa normatywna do regulaminu   Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Icon_minitime04.01.16 16:36

W wypowiedzi Tory odnajduję ziarenka sensowności, ale niestety sypią się już same założenia. Pierwszym jest całkowicie bzdurne przeświadczenie, że systemem panującym na forum jest demokracja. Otóż nie, zwierzchnictwo, władzę ustawodawczą, wykonawczą, sądowniczą i każdą inną jaką sobie wymyślicie pełni administracja wspierana przez mistrzów gry. Owszem, jeśli góra będzie rzucać graczom kłody pod nogi i zachłyśnie się władzą, to wpierw straci poparcie, a w efekcie forum, jednak z tego co widzę nikt tu się nie bawi w znanych komunistów, nie dostrzegam też rażących nadużyć.
To cytat co mi się spodobał i pasuje. Właśnie tak wyobrażam sobie zwierzchnictwo administracji nad forum. Norie napisał:
Gracze są na pierwszym miejscu bo to Wy tworzycie forum, a nie administracja. My tylko wytyczamy reguły piaskownicy, a Wy ją ożywiacie.
No a drugim: sens gry na forach fabularnych. Długo nie gram, ale serio czy wy ludzie nie widzicie, że magia, specjalne przedmioty, super moce i najróżniejsze statystyki to tylko dodatek poszerzający możliwości fabularne waszych postaci?

Tora napisał:
9.1. Zmianom w KM mogą podlegać cała magia lub pojedyncze zaklęcia, w ograniczonej ilości każde. Cała magia może być zmieniona jeden raz, za to zaklęcia można zmieniać do trzech razy każde. Znaczy to, że kolejnym zmianom nie ulegną zaklęcia, które zmieniano już 3 razy i magia zmieniana raz.
Nie, nie trzeba, a nawet nie powinno się ograniczyć ilości możliwych zmian w KM z prostego powodu - zmiany te nie są podyktowane Bożym objawieniem podczas snu, a najczęściej pewnymi zmianami na forum, a możliwości takich jest mnogość, gdzie każda wymaga ingerencji w karty pojedynczych, lub nawet wszystkich graczy. Nie tylko dlatego, że dane zaklęcie jest za mocne, a również gdy jest za słabe na dany poziom, kiedy na przykład przeredagowywana jest ilość otrzymywanego na misjach MM, następują zmiany w systemie, przetasowywana jest lista magii zakazanych, udostępnia się graczom magie "dla wybrańców", na przykład Dragon Slayer, powstaje nowa frakcja o innym źródle siły... mogłabym jeszcze długo wymieniać, a wniosek jest tylko jeden: sytuacji wymagających ingerencji w zaklęcia może być zdecydowanie więcej niż trzy w trakcie całego czasu istnienia danej postaci.

Tora napisał:
Jeśli zaś chodzi o zaklęcia to tutaj pozostawiam administracji przysłowiowe "trzy szanse", bo są to często trudne do przewidzenia skutki. Jedna walka z użyciem takiego zaklęcia często nie zdradzi jego wszystkich zbyt mocnych cech dlatego w razie pojawienia się z czasem kolejnych Admini wciąż będą mogli zareagować.
Chyba wszyscy wiemy, że po prośbie o zmianę zaklęcia, gdyż nie mieści się w normach forum zmianie nie ulegają cyferki, a cała treść danego czaru. Co jeśli gracz tak ładnie zagmatwa czar i ubierze go w tak piękne słówka, że MG sprawdzający będzie miał małą szansę na odczytanie prawdziwych zamiarów, a dowie się o nich dopiero na pierwszej misji danego gracza? (Wcale nie insynuuję, iż wielu graczy dokładnie tak robi.) Dodam jeszcze, że to była ta "trzecia szansa"? Gracz nietykalny, czar nie do znerfienia, a jeśli go nadużywa, to zabawa zepsuta.

Tora napisał:
Nie oszukujmy się - za silna magia to nie wina gracza, a błąd Administracji, który teraz musi naprawić. Gracz nie jest tu winny bo on sam nie zatwierdził, że jego zaklęcie jest odpowiednio znerfione tylko właśnie Administracja, której zadaniem jest właśnie ocenianie, wynajdowanie silnych i słabych stron oraz wdrożenie do gry zaklęcia. Ale w obecnym systemie to gracz cierpi z powodów zmian w zaklęciach/magii w czasie gdy Administracja od odpowiedzialności umywa ręce.
... wdech... wydech.. CO!? Gracz cierpi, oj cierpi. Urywają mu nogę, krzyczą na niego, grożą, że włamią się do domu. Już o tym wspomniałam, ale jeżeli sprawdzający magię MG jest sensowny, to niedopatrzenia najczęściej nie wynikają z jego winy, a z umyślnego wprowadzania w błąd przez gracza. Nie mówię, że jest to jakieś wielkie przestępstwo. Ilu z czytających to po dostaniu akcepta na dany aspekt magii nie pomyślało w duchu "Jest! Przeszło, a to przecież takie OP, dobrze, że nie zauważył potencjału."? Owszem, zwykłe przeoczenia też się zdarzają, ale czemu od razu chcecie za to ludzi karać!? (Tak, uważam, że proponowane "zadośćuczynienie", jest karą w stosunku do administracji.) Mnie, na samiusieńkim początku gry przeszła pasywka o dokładnie takiej treści: "Kolt może stworzyć pocisk w dowolnym miejscu w promieniu dwóch metrów." Ja zauważyłam ponadprzeciętną siłę tego czegoś dopiero po kilku tygodniach gry, doświadczonym sprawdzającym nie powinna ona w ogóle umknąć, ale proszę was, to też tylko ludzie.

Norie napisał:
Powiedzmy sobie szczerze. Czy nadal umiemy się bawić? Niech każdy z ręką na sercu powie "tak umiem się bawić". Wiele osób gra po to by wbijać MM i po prostu być OP za wszelką cenę, nawet kosztem tego że komuś innemu może zrobić realną krzywdę. Zapomina o tym czym jest zabawa bądź obraża się w wypadku przegranej. Nie zawsze się wygrywa, zawsze znajdzie sie przeciwnik który jest oczywistą kontrą na nas, jednak nawet wtedy można wygrać.
Pozwolę sobie to zacytować, może jak ktoś to przeczyta kilka razy to wejdzie do główki. My, jako gracze mamy tu odgrywać zachowanie naszej postaci w sytuacjach jakie daje nam los w postaci MG, a nie bić mocniej i miażdżyć (no chyba, że gramy czymś o właśnie takim profilu). Stając chucherkiem naprzeciw mięśniaka, arcymaga miejmy zabawę z wcielania się w osranego ze strachu, praktycznie skazanego na przegraną bohatera.

Norie napisał:
Chodzi o to, że chcę zbalansować karty pod względem tego by na PVP każdy miał równą szanse
To niemożliwe, właśnie z racji wspomnianego powyżej ukierunkowania postaci. Chuchro o magii wspomagającej wciąż ma nikłe szanse na wygraną z maszyną do zabijania, chociaż nie twierdzę, że się nie da.

Aiden napisał:
A w ogóle skoro już tu jesteśmy, to można dodać do regulaminu coś w stylu "Zakaz jakichkolwiek rozmów o technikach na cb", wiecie z perspektywy czasu jak tu jestem, to ZAWSZE kończyło się źle. Ot, luźna propozycja.
Hahaha, to chyba żart! Tak, chcemy więcej zakazów i kar dla każdej strony! *ironia* Jasne, CZĘSTO kończy się źle, ale może po prostu zostańmy przy zasadzie, nie obrażamy się i nie krzywdzimy na czatboxie. Wtedy pacyfikacja kłócących się jest uzasadniona, ale nikt nie przerwie kulturalnej polemiki. Jeszcze tylko brakuje, żeby przed napisaniem czegokolwiek na czacie zastanawiać się czy mogę, bo być może punkt 15393 zabrania.

Iwaru napisał:
Głównie zgadzam się z tym "Jeśli nerfy wam nie pasowały to zawsze mieliście prawo podać nową propozycję zaklęcia lub magii. To nie jest tak, że nasze słowo jest absolutne i tak musi być". Sam nie byłem świadomy istnienia takiej możliwości i chciałem ją zaproponować. Można zatem dopisać w regulaminie:
Jeśli ktoś uważa, że po nerfach jego zaklęcie jest zbyt słabe ma prawo do jego darmowej zmiany na inne o tym samym poziomie (jeśli zaklęcie jest elementem comba, to można zmienić także inne elementy comba). Jeśli znerfiona została cała magia, gracz może od początku napisać całą KM i całkowicie zmienić swoją magię.
Myślę, że takie doprecyzowanie to idealna forma "rekompensaty" za nerf. Czasem można nawet tego użyć do pozbycia się zaklęcia, którego się nie używa i stworzenia czegoś nowego, fajnego, lepszego i bardziej pasującego do obecnych standardów KM.
Mogę tylko przyklasnąć. Tak moi drodzy, administracja nie tylko nerfi, ale to najbardziej widać, ponieważ wychodzi z ich strony. Moim zdaniem gracz jak najbardziej może domagać się uzasadnionego buffa.
Powrót do góry Go down
https://ftng.forumpolish.com/t1099-kolt-w-trakcie#10344
Sponsored content





Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Mała ustawa normatywna do regulaminu   Mała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Mała ustawa normatywna do regulaminu
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mała propozycja od Tygryska...
» Akceptacja regulaminu
» Aktualizacja regulaminu

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Fairy Tail New Generation :: Archiwum starego FTNG :: Hyde Park :: Archiwum :: Pomysły, pytania i problemy-
RadioAoi.plHalo PBFPBF ToplistaMała ustawa normatywna do regulaminu - Page 2 Eca5e1iI love PBFPBF Toplista~**~.: ANIME TOP100 :.Najlepsze strony o Anime i Mandze w necie